sâmbătă, 4 februarie 2012

Spalier pentru vita de vie,,,,


Spalier demontabil din profile de fier patrate si rectangulare pentru vita de vie din curte

A venit primavera. Toata lumea roboteste prin gradina si curte.Eu am avut in fata casei 3 butuci de vita de vie ridicati pe un spalier de lemn. Dupa 6 ani toti stalpii erau putreziti in pamant si se puteau prabusii. Am facut o mica investitie si am construit un spalier din fier care se poate demonta . Am masurat cat de lung trebuie sa fie spalierul am mers la  Dedeman si am cumparat  urmatoarele profile :
         Profil patrat 40x40x2     = 3 bare de 6 m pe care le-am taiat in 2 si le-am folosit la stalpii de sustinere a spalierului  ( 0,5m este introdus in ciment turnat in pamant iar restul pana la 3 m formeaza piciorul spalierului
         Profil patrat 20x20x1,5   = 3 bare de 6 m si le-am taiat in 2 si le-am folosit la bolta.
         Profil rectangular40x20x2    = 2 bare ,le-am taiat in 2 si am folosit 3 bucati  cu care am facut legatura intre picioarele spalierului
Ca sa protejez fierul impotriva ruginii  am vopsit toate profilele cu grund si apoi cu vopsea verde in ulei
  Partea de jos  a fiecarui stalp este prinsa in flanse cu suruburi de M12x30



 
Este introdus in ciment o bucata de profil patrat 40x40x2 mm lunga de 50cm la care am sudat mustati pentru consolidare in ciment iar in partea de sus este sudata o flanse patrata  120x120x10mm cu doua gauri de 12 mm necesare asamblari cu picioarele spalierului.
Bolta sparierului este si ea demontabila, asamblarea acesteia facundu-se cu suruburi M8x80 si M8x50. Tot in partea superioara am realizat o plasa de sarma galvanizata  de 3mm pentru sustinerea corzilor de vie.
   Pe picioarele spalierului la inaltimea de 1,8m am practicat gauri pentru intinderea rufelor pentru uscat.
   La partea de sus a picioarelor spalierului  , ca sa nu se  acumuleze  apa de ploaie in profil, am taiat cate o sticla de plastic de 0,5 l si am fixat-o in capatul profilului 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu