duminică, 12 februarie 2012

Poarta plianta,,


Poarta plianta


  Am confectionat o poarta batanta care nu ocupa spatiu nici in curte nici in strada. Este formata din trei parti, una de acces in centru si doua  care se pot fixa cu ivare in ambele parti. Totul este demontabil, cadrele porti fiind prinse cu suruburi de balamale care permit batarea si plierea lor.
             Prima data am confectionat din bare de fier patrate de 40x40x2 rama porti si un cadru care reprezinta diferenta de inaltime a porti. De aceasta rama am prins in suruburi M10x60 balamalele necesare si am practicat gauri pentru introducerea capetelor ivarelor. Aceasta rama este sudata, grunduita si vopsita.
            Ca lucrari pregatitoare in ziduri si pe pardoseala porti am practicat cu flexul santuri pentru introducerea ramei pe jumatate si cealalta jumatate este aparenta. In ziduri si pe pardoseala rama a fost fixata cu conexpanduri si pusa la boloboc in plan vertical si orizontal. S-au facut reparatile de zidarie necesare.
           Apoi am confectionat cele trei cadre care formeaza poarta din profil patrat de 30x30x2. Pentru intarirea lor am sudat bucati din bare de profil patrat de 20x20x1,5 si platbanda de 20x4 pentru infrumusetare. Pe cadrele porti am prins balamalele tot in suruburi, am practicat canale cu flexul pentru introducerea broastei si butucului cu chei de inchidere.



La montare am tinut cont de distantele dintre ele ca sa fie usor de deschis.Pe interior fixarea lor se face cu ivare sus si jos, iar poarta de acces are un ivar interior  pentru inchiderea de siguranta. Aceste cadre au fost sudate, grunduite, vopsite si confectionate in functie de dimensiunea tablei cutate 90x2000x0,35 care le acopera pe interior. Prinderea tablei cutate pe cadrele porti am facut-o cu popnituri 4x20. Tot cu popnituri am prins tabla si pe cadrul care face difernta in inaltime a porti. Pe un cadru al porti am montat cutia de posta. Ivarele, broasca, cutia de posta  sunt prinse tot in suruburi. 
           Toate aceste elemente au fost cumparate, rezolvand problema porti cu bani la limita. Lucrarile de sudura, lacatuserie, vopsitorie, zidarie, montaj au fost facute de mine, economisind si aici o mare suma de bani.
           Pot spune ca am realizat o poarta utila, usoara, moderna, durabila.









Un comentariu: